DEL

Indholdet du nu skal til at lære er betalt for at virksomheden, der linkes til. Linket er derfor også af betalt karakter.

Hvis du vil føle dig fuldstændig oplagt til at tage på arbejde mandag morgen og markedsføre firmaets store, nye påfund, skal du ideelt have rutinerne på plads. Det fungerer for mange mennesker ikke, hvis de mangler struktur i hverdagen. Det kan man hurtigt blive stresset og dermed præstere dårligere af.

Dyrk motion

En del mennesker i det moderne samfund mener, at de i hvert fald til en vis grad, vurderer deres egen værdi ud fra deres præstation på arbejdet. Selvom det muligvis ikke er sundt, er det ikke det, denne artikel vil have fokus på. Du vil derimod få råd til, hvordan du optimerer dine hverdags- og weekendrutiner, så du vil føle dig beredt til en professionel arbejdsdag hver dag. Det første, der er brug for, er, at du dyrker motion. Du kan eksempelvis købe en spinningcykel. Det vil for mange ikke være en ting, de når at prioritere i en travl hverdag, fordi de mener, at de har mere behov for at slappe af, når de endelig har fri. Det er synd, da motion kan være med til at øge livskvaliteten og dermed humøret på arbejdet, hvilket påvirker din generelle præstation. Du er som arbejder i marketingbranchen sandsynligvis pligtopfyldende. Derfor bør du skemalægge din motion. Du kan aftale bestemte motionstidspunkter i løbet af ugen, hvor du skal motionere. Med tiden vil det potentielt kunne afhjælpe trætheden, fordi du har noget at glæde dig til.

Sovevaner

Noget, der virkelig kan gøre en forskel på, hvor frisk og oplagt, du føler dig, når du står op mandag morgen, er din senge- og opvågningstid i weekenderne. Du kan sagtens være et B-menneske, selvom du arbejder i en branche og et samfund generelt, der er indrettet efter A-menneskers behov. Men hvis du lader dig selv sove længe lørdag og søndag, vil det hver uge kræve en unødvendig omvending, når hverdagen kommer igen.