DEL

Indholdet du nu skal til at lære er betalt for at virksomheden, der linkes til. Linket er derfor også af betalt karakter.

Det er vigtigt, at man kan findes via Google, hvis man har en hjemmeside. Det gør sig i særdeleshed gældende, hvis man ønsker, at hjemmesiden skal bidrage positivt til vækst i ens virksomhed.

I dag anvender de fleste Google, når de skal finde en specifik virksomhed, som tilbyder en ydelse eller sælger et produkt, som er relevante for ens problemstilling.

Derfor er det nødvendigt, at man er at finde på de søgeforespørgsler, der er relevante for ens ydelser. Herunder følger en række tips til, hvordan du skaber øget eksponering i søgemaskinerne.

#1: Masser af indhold

Indholdet på din hjemmeside er vigtigt, da det primært er indholdet, Google læser, når de analyserer din hjemmeside. Det er samtidig vigtigt, at dit indhold ikke udelukkende er optimeret med henblik på at skabe værdi for brugeren.

Du skal også fokusere på at flette relevante søgeord ind, så din hjemmeside rent faktisk dukker op, når en bruger indtaster en relevant søgeforespørgsel. Tag eksempelvis HSDK.dk, der beskæftiger sig med tømning af dødsboer.

De har en relevant og informativ forside med masser af tekst. Samtidig har de flettet ordet ‘tømning af dødsbo’ ind mange steder, hvorfor Google mener, at det er et relevant søgeresultat, når en bruger indtaster netop dén søgeforespørgsel.

#2: Husk billeder

Google elsker billeder og visuelle elementer, og det kan faktisk være dét, der ender med at være tungen på vægtskålen i forhold til konkurrerende sider, så du ender med at få førstepladsen.

Samtidig er det vigtigt, at du har billeder, hvis du vil sikre, at indholdet på din hjemmeside ikke fremstår kedeligt og for tætpakket med tekst. Derfor bør du anvende billeder på din hjemmeside.

#3: Din hjemmeside skal være hurtig

Selvom det burde give sig selv, er der mange, som ikke lægger mærke til, hvis ens hjemmeside er langsom. Det er dog en af de væsentligste grunde til, at man ikke har gode placeringer, da det går udover brugervenligheden på ens hjemmeside, når den er langsom om at blive indlæst.