‘Mund til mund’-metoden gælder også for internettet
En anbefaling er den bedste markedsføring, du kan få. ‘Mund til mund’-metoden er stadig den bedste måde at markedsføre sig selv på. Se her, hvordan den anvendes på internettet.
På internettet har alle mulighed for at ytre deres holdning. Det er både en fordel og en ulempe. Har du en webshop eller sælger du ydelser på internettet, så kan du være sikker på, at alt, hvad du foretager dig, bliver vendt og drejet hos kunden.
Det stiller høje krav til kundeservice, og derfor er det altså vigtigt, at du sætter alle kræfter ind her. God kundeservice er derfor en hel essentiel del af markedsføringen, og faktisk også en af de mest effektive.
Kunderne kan bedømme din virksomhed
Når en kunde har handlet hos din forretning, kan denne efterfølgende skrive en anmeldelse af, hvordan oplevelsen har været. Det gælder, om du har en håndværkerforretning, en webshop, en tjeneste eller en konsulentvirksomhed. Ja, faktisk behøver du ikke engang at sælge noget.
På Gulvkanonen.dk kan du eksempelvis se de anmeldelser, virksomheden har fået, på Anmeld-Haandvaerker.dk. Har en virksomhed fået gode anmeldelser, skaber det tillid, hvilket er vigtigt, når man ikke kan se den, man handler med, i øjnene, før man vælger, hvilken virksomhed man vil benytte.
Et link ses som en anbefaling
Hvis du har godt indhold på din side, er der større sandsynlighed for, at folk vælger at linke til din side. Når du får et link, så vil du opleve, at din side bliver vægtet højere af søgemaskinerne — og det er her, det er vigtigt at være til stede.
Det er nemlig her, brugerne søger, hvis de vil finde et produkt, en tjeneste eller noget andet på nettet. Her er det selv brugeren, der er opsøgende, hvorfor det eneste, der handler om, er at være stærkt tilstede i søgeresultaterne på de søgninger, der er releavnte for din forretning.