Guide: Sådan markedsfører du en låsesmed på nettet
Hvis du står for at skulle markedsføre en låsesmed på nettet, er der mange ting, du kan gøre for at sikre dig, at hjemmesiden bliver så synlig som mulig. Herunder får du en række tips til, hvordan du markedsfører en låsesmed på nettet.
En låsesmed skal helst være tilgængelig, når man har brug for vedkommende. Det er typisk, hvis man har låst sig ude, eller hvis man skal have monteret en ny lås, hvorfor det ikke er noget, man ønsker at vente på.
Derfor handler det hele om at være til stede i de situationer, hvor den potentielle kunde har behov for en låsesmed. Hvis du er i tvivl om, hvordan du sikrer, at den låsesmed, du markedsfører, altid er tilgængelig, følger herunder en række tips.
Lav undersider til geografiske områder
Når man leder efter en låsesmed, er det typisk, fordi man har akut brug for hjælp. Det betyder, at man ønsker at bruge den låsesmed, der er tættest på én selv og som derfor kan rykke hurtigtst ud.
Du bør derfor sikre dig, at der er landingssider for alle de geografiske områder, som låsesmeden dækker. Det kan eksempelvis være, at en potentiel kunde har behov for en låsesmed i Vedbæk, hvorfor vedkommende søger efter dét i Google. Du kan se et eksempel på en god landingsside for en låsesmed i Valby her.
Husk kontaktoplysninger
Hvis du vil sikre dig, at det er muligt for den person, der søger en låsesmed, rent faktisk at komme i takt med den låsesmed, du markedsfører, er det naturligvis nødvendigt, at det er muligt at kontakte låsesmeden direkte.
Derfor bør du fokusere på tydelige call to actions, hvor det er muligt at komme i kontakt med låsesmeden. Der skal desuden stå telefonnummer og email-adresse, så det altid er muligt at kontakte låsesmeden – uanset om man ønsker at gøre det via mail eller telefon.