Få automatiske varme leads til din virksomhed!
Et lead er en henvisning til en potentiel kunde. Typisk indeholder et lead informationer om en potentiel kunde (navn, e-mail, telefonnummer) som er interesseret i din virksomhed. Et lead kan komme af mange ting, det kan være, at vedkommende har tilmeldt sig dit nyhedsbrev. Eller har oprettet sig som bruger og lavet en ordre i din webshop, eller har besøgt dit website og har udfyldt en formular. Med de forskellige interaktioner har vedkommende vist en interesse i din virksomhed og har givet dig sine kontaktoplysninger.Dog skal du huske at have den lille boks, hvor de skal acceptere at du benytter deres oplysninger til markedsføring.
Et andet eksempel er, at det kan være en fra dit netværk, som har udvist en aktiv interesse i at blive kontaktet af virksomheden. Ofte taler om varme leads i forhold til kolde leads. Varme leads er mere tilbøjelige til at købe dine produkter end kolde leads. Der findes mange måde at få leads på. Det er meget unikt fra virksomhed til virksomhed, men der findes en lang række generelle metoder, som funger for støreste delen af mange webshops.
En webshop som sælger maling på nettet, maler-maling.dk, bruger lead genering, ved at lave besøgende skrive sig på til deres nyhedsbrev. Her giver de brugerne få op til 30% ekstra rabat, på deres køb. Formularen ser således ud:
Ved at opbygge et stort kartotek med mail adresser, har du mulighed for at nå ud til en lang række kunder, som du allerede ved er interesseret i dine produkter. På den måde, kan du sende et nyhedsbrev ud et par gange om måneden, og derved have en større chance for at sælge. Der er vigtigt at man ikke fokusere for meget på salg, i hver nyhedsmail, for så mister du hurtigt den mailadresse. Det handler som at opbygge tillid og slå til på det rigtige tidspunkt.