Et sundt og inspirerende arbejdsmiljø smitter af på virksomhedens image
Det sunde og inspirerende miljø er godt for både virksomheden og medarbejderne. Faktisk kan arbejdsmiljøet bruges som et kernepunkt i den måde, hvorpå din virksomhed markedsfører sig. Alle har lyst til at handle med folk, der behandler deres medarbejdere ordentligt og sørger for, at de føler sig tilpas, når de er på arbejde.
Danmarks sundeste arbejdsplads
Danmarks Sundeste Arbejdsplads er en pris, der bliver givet hvert år til de arbejdspladser, der har det sundeste arbejdsmiljø. Det kan eksempelvis være virksomheder, der starter dagen med en omgang morgengymnastik eller har en sund frokostordning.
Vinder man prisen, er man sikret solid eksponering på baggrund heraf, og al positiv omtale, som dette må siges at være, smitter naturligvis af på virksomhedens image.
Medarbejderne fortæller om, hvor fedt her er
Hvis folk, der arbejder for din virksomhed, er glade for at gå på arbejde, kan du forvente, at de skilter med det. Det betyder, at de vil fortælle Gud og hver mand om, hvor fedt deres arbejde er, og hvor meget arbejdspladsen gør for de ansatte. Det modsatte kan også gøre sig gældende, såfremt medarbejderne ikke føler sig godt behandlet.
Er det nødvendigt at påpege, at det samtidig øger produktiviteten blandt medarbejderne, hvis arbejdsmiljøet er i top?
Alle kender Google
Google er en virksomhed, du med garanti kender. Der er stor sandsynlighed for, at du er kommet hertil på baggrund af en Google-søgning. Ikke desto mindre, så er du garanteret også bekendt med succeshistorien om Googleplex, der er Googles hovedkontor. De er kendt for deres arbejdsmiljø, der er taget ud i det helt ekstreme med restauranter, legepladser, swimming pools og så videre. Det smitter helt sikker af på deres brand.
Hvordan gør man?
Hvad kan du selv gøre som virksomhedsejer, hvis du ønsker at bidrage til et positivt og inspirerende miljø, der smitter af på din virksomheds brand? Du kan invitere dine medarbejdere med på konference, tage til events og generelt sørge for at lytte til de ansatte. Det er trods alt dem, der udgør grundstammen i din virksomhed.