Din digitale strategi bør bero på flere kanaler
Der findes adskillige markedsføringskanaler, man kan anvende, når man skal ligge sin digitale strategi. Ofte er det ikke nok at vælge en, fordi det i højere og højere grad handler om at være til stede mange steder, når man skal markedsføre sin virksomhed, sit produkt eller sin ydelse på internettet. Se her, hvordan du planlægger din strategi, så den egner sig til din virksomhed.
Når du planlægger, hvordan du markedsfører din virksomhed, er det vigtigt, at du ikke bare overvejer én kanal, men i stedet vælger at sigte efter flere. Det kan være svært at lære at mestre allesammen, men det kan jo være, at du kan få nogle til at hjælpe dig med de forskellige discipliner inden for online markedsføring.
Søgeoptimering
Det er altid en god idé, hvis du er til stede i søgemaskinerne. Det er en god idé, fordi du har brug for at blive fundet, når der er nogle, der søger på de ting, du gerne vil findes på. Derfor får du meget ud af at være til stede i søgemaskinerne.
Google AdWords
Brug AdWords, som du kan supplere med din almindelige søgemaskineoptimering. Det er en god idé, fordi du ofte har mulighed for at være til stede to gange på den samme side. Det sender et stærkt signal til de besøgende omkring at her er tale om en virksomhed, hvor der virkelig er relevans skruet helt op på max, fordi de vises to gange i søgeresultaterne. Et godt råd er derfor at kombinere de to markedsføringsforme.
Facebook-annoncering
Når du er til stede i søgemaskinerne, er det også en god idé at være til stede på Facebook. Hvorfor? Simpelthen fordi det er et fantastisk værktøj, som der er rigtig mange der bruger – og derfor vil du kunne få ram på lige præcis den målgruppe, du gerne vil. Det er smart, og samtidig sikrer du, at du får de helt rigtige, der bliver eksponeret for din annonce.