Indholdet du nu skal til at lære er betalt for at virksomheden, der linkes til. Linket er derfor også af betalt karakter.
Det er ingen tvivl om at pop-ups på en hjemmeside kan påvirke din SEO og rent faktisk ende ud med en Google straf. Der mange ting som har en påvirkning på det og det er langt fra alle popups og overlays som har en negativ effekt på din SEO negativt. Vi har i denne artikel kigget popups og giver dig et overblik over hvad du skal holde øje med hvis du benytter pop-ups.
Der er mange måde et website benytter popups, så derfor gennemgår vi 3 slags af de mest benyttede og give dig indblik i hvad der fungere bedst. De 3 popups er den gennerelle popup, overlays og modals.
En popup er typisk et nyt vindue som åbner, og og flytter brugerens fokus til denne. Google hader disse, og i de fleste browser bliver de automatisk blokeret. Generelt set bør du IKKE benytte den form. Et overlay er en popup som sker i samme browservindue, og er hovedsageligt et bare et visuelt element, som overskygger elementer på siden. Ofte en besked eller en advarsel. På desktop er disse, ifølge Google, helt i orden, hvorimod på mobil kan være problemer. Modals er lidt det samme som Overlays, men her har bruger bare mulighed for at interagere med siden. F.eks. en kontaktformular, signup til nyhedsbreve og den slags. Generelt er disse er ikke et problem, medmindre det er spam eller andre former for reklame.
Skal man holde sig fra popup formular?
En ting som har en stor betydning, er timingen af hvornår tingene bliver vist. Hvis det springer i øjnene på den besøgende så snart de lander på siden, kan det ofte være et problem. Men hvis popuppen, i den ene eller anden form, kommer når den besøgende er på vej væk fra siden eller har læst forskellige artikler på siden, kan det gavne sidens synlighed. Jo længere tid du kan få brugerne til at blive på siden(lav bouncerate), jo bedre placeringer i Google.
En investeringsrådgiver, Miranova.dk har et overlay på deres hjemmeside når den besøgende er på vej væk fra siden. Siden den implementering har knap 20% flere til at tage testen på siden.