DEL

Indholdet du nu skal til at lære er betalt for at virksomheden, der linkes til. Linket er derfor også af betalt karakter.

I næsten alle CMS’er er det muligt at tilføje blogindlæg. Det er en rigtig god mulighed for at markedsføre sin virksomhed, men der er desværre alt for få, der gør brug af muligheden.

Det er en skam, for hvis det gribes rigtigt an, vil der være stor eksponering for relativt få midler. Er du i tvivl om, hvordan du gør? Her får du et par gode råd til, hvordan du skal gribe disciplinen an.

 

Er der overhovedet nogle, der læser din blog?

Der er intet formål med at lave blogindlæg, hvis ikke der er nogle, der læser den. Derfor er det vigtigt, at du sørger for, at det indhold, du vil skrive til din blog, er noget, der er ‘efterspørgsel’ på.

For det første skal det være relevant for din forretning og dit publikum; dem, der alligevel befinder sig på din hjemmeside. Men du skal også sørge for, at de brugere, der måske ikke kender din virksomhed i forvejen, har mulighed for at finde den. Og her er blogindlæg nyttige — uanset hvilken branche du befinder dig i.

Find ud af, hvad folk søger på i Google. Det kan du bruge ved at anvende et tool som Searchvolume.io, hvor du kan se, hvor mange månedlige søgninger der er på et specifikt søgeord eller -frase.

 

Sørg for at skrive kvalitetsindhold

Når du har fundet en relevant søgefrase, der er mange søgninger på, går du i gang med at udarbejde dit indhold. Husk, at det skal være langt nok til, at det kan blive indekseret i Google, men sørg også for, at det bliver skrevet med modtageren in mente.

Du kan se et eksempel på en vellykket webshop, der har formået at implementere blog på fornemmeste vis efter alle kunstens regler, hvis du klikker dig ind på Uniggardin.dk, der sælger gardiner på nettet.