Indholdet du nu skal til at lære er betalt for at virksomheden, der linkes til. Linket er derfor også af betalt karakter.
Når det drejer sig om markedsføring, pjecer, jobansøgninger eller kontakt med kunder eller samarbejdspartnere, så er AIDA-modellen et vigtigt redskab. Er du i forvejen bekendt med modellen eller er du helt grøn på området, uanset hvad kan denne artikel være informationsgivende til dig som virksomhedsejer.
AIDA-modellen beskrevet – og andre vigtige værktøjer
AIDA-modellen er en kommunikationsmodel der oftest bliver brugt i reklamebranchen, men den kan faktisk bruges i mange henseende. AIDA står for Attention, som på dansk betyder opmærksomhed. Interest, som på dansk betyder interesse. Desire, som på dansk betyder ønske. Action, som på dansk betyder handling. Hvis du vil skabe opmærksomhed i det skrevne kan du gøre det via overskriften, emnefeltet, opsætning eller grafisk indtryk. Interessen skabes ved at du fortæller kunderne eller samarbejdspartneren hvad din virksomhed kan tilbyde. Ønsket skaber du ved at du taler til deres behov for det du kan give dem. Og handlingen kan du give ved tydelige kontakt informationer. Det er desuden vigtigt at du slutter af på toppen og samtidig skal du føre deres tanker hen på ja’et og ikke nej’et. Derfor Lyder det bedre, hvis du skriver: Vi glæder os til et fremtidigt samarbejde eller vi vil gerne uddybe mere til en kop kaffe eller hvad du ellers kan finde på.
Bliv hørt
Det vigtige for en virksomhed er at blive set, husket og hørt og det kan du gøre via mange tiltag. Har din virksomhed en hjemmeside kan du også bruge AIDA-modellen som en guideline for denne, du skal huske at beregne tiltag som SEO, 3 kliks reglen og meget andet når du har en hjemmeside, ellers bliver din virksomhed ikke set. Et godt tiltag for din virksomheds hjemmeside er, hvis der bliver installeret Google Tag Manager. Dette er et værktøj fra google, der hjælper dig med at implementere og tracke besøgende på din hjemmeside.