3 gode SEO værktøjer
Til at tjekke en hjemmesides synlighed og hvordan siden er siden er sat op rent teknisk, findes der en lang række værktøjer. I denne artikel beskriver vi 3 værktøjer inden for SEO og redegøre for hvordan de hver især kan bidrage til søgemaskineoptimering.
Rigtig mange som laver søgemaskineoptimering bruger en lang række værktøjer til at analysere sidens tilstand. Inden du overhovedet starter op på ekstern SEO, bør du altid tjekke siden tilstand, samt nuværende situation. I forbindelse med optimering af et nyere website, thepraxis.dk, er det løbende brugt følgende værktøjer.
Ahref.com – værktøj til link analyse
Siden ahref.com er et rigtig godt værktøj til link analyse. Her har du mulighed for at tjekke antal backlinks, referring domains, mention, hvilket er omtale af din hjemmeside uden links og domain rating. Domain rating er en god indikator hvor man hurtigt kan se hvor stærkt domænet er. Ligeledes har du mulighed for at se om din hjemmeside mister link samt om linksene er nofollow/dofollow og meget mere.
Accuranker er et rank tracking program
Accuranker tjekker hvordan dine søgeord rykker sig fra dag til dag, samt udvikling over tid. Du har mulighed for at markere forskellige fokusord, tracke på både mobil og desktop, samt Google og Bing. Tjenenste er udviklet af nogle danskere, så al support kan både foregå på dansk eller engelsk. Tjenesten starter fra $44,95, og stiger afhængig hvor mange søgeord og domæner du vil tracke på.
Searchmetrics
Searchmetrics er med sine dybdegående analyser og enorme mængder data helt unikt og kan give en indsigt og forståelse for SEO, som ikke er set magen til i andre SEO værktøjer. Ud over værktøjet udgiver Searchmetrics hvert år en omfattende og dybdegående rapport omkring Google’s ranking faktorer. Denne rapport giver professionelle såvel som brugere stor indsigt i, hvilke trends, tendenser og korrelationer der er mellem SEO og Google placeringer.