DEL

Dette er egentlig ikke rigtig en nyhed, det er nemlig næsten et år siden, at det kom frem, at de ansatte i Telmore ikke er ansat under samme overenskomst som resten af de ansatte i TDC. Derfor kan det også undre en smule, at de pludselig er kommet i så stiv modvind på de sociale medier, over en kommentar fra deres kundeservice på Facebook og en politikers opslag (Benny Engelbrechts).

Høtyvene er fremme, og der er mange danskere der er hurtige til at melde ud, at de i hvert fald ikke vil støtte et selskab, der behandler deres ansatte så dårligt. Og selvom det måske ikke kan betegnes som en decideret shitstorm, men der er på vej derhen. Det betyder også, at man endnu en gang kan begynde at stille sig selv det spørgsmål, om der ikke nok en gang er blevet draget en masse forhastede konklusioner fra en rasende masse, der ikke nødvendigvis sætter sig ind i tingene.

Det er klart, at det i mange tilfælde vil være en fordel for de ansatte at være en del af en overenskomst, da det sikrer nogle basale rettigheder. På den anden side, er der heller ikke nogen tvivl om, at en virksomhed af denne størrelse har styr på sådanne ting (hvilket de også har skrevet om på deres Facebookside), så forskellen er nok ikke så stor som nogen, gerne vil gøre den til.

Kundeflugt?

Det helt store spørgsmål er naturligvis om der reelt er nogen der gør alvor af deres voldsomme trusler om at forlade selskabet, fordi de ikke vil støtte et sådan firma. Når alt kommer til alt har den brede befolkning det dog med at glemme sådanne sager meget hurtigt og i stedet kigge på det der betyder noget for dem, nemlig om det er er billigt i forhold til konkurrenterne, for i sidste ende vil de fleste bare gerne have det billigst.

Der kan naturligvis være nogen der forlader skuden til fordel for de mange andre konkurrenter, og her så alternativerne som CallMe, Oister og mange andre klar i kulissen, så se om Oister har billig taletid for dig, hvis du overvejer at skifte.

 

 

1 KOMMENTAR

EFTERLAD ET SVAR