DEL
søgeordsanalyse

Hvis du ønsker at få din hjemmeside optimeret til Google er det vigtigt at få afklaret hvilke søgeord du vil findes på. Mange har nogle overvejelser over hvad de mener deres søgeord skal være, men her er det vigtigt at undersøge om der rent faktisk er nogle søgninger, på det pågældende søgeord. Det kan man finde ud af ved hjælp af en søgeordsanalyse. I dette indlæg har vi taget et kig på en specifik hjemmeside, som har arbejdet med en søgeordsanalyse og derfor øget hjemmesidens synlighed på mange relevante søgeord.

Du kan gratis oprette en Google adwords konto, hvilket giver mulighed for at  benytte deres søgeord planlægningsværktøj. Google har dog sat begrænsninger op og giver dig resultater efter hvor mange penge der bliver brugt på AdWords kontoen. Hvilket betyder at en helt ny konto, ikke vil have så præcise resultater.

Provargo.com, som sælger spiritus systemer til bar branchen, henvender sig primært til det internationale marked, så deres hjemmeside er tilgængelig på dansk, engelsk og tysk. Derfor er det både danske og engelske søgeord det er en prioritet. Igennem forskellige værktøjer som ahref og searchmetrics er der undersøgt 5 konkurrenter på samme marked, og udvalgt søgeord derfra. Det viste sig at flere af dem ville være synligt på “Spiritusanlæg”, hvilket stort set ikke har nogle månedlige søgninger. Derfor er der fundet en lang række relevante søgeord med en pæn volume, hvilket allerede har resulteret i mange flere besøgende til siden.

Andre værktøjer til søgeordsanalyse?

Der findes en lang række andre værktøjer udover Google søgeordsplanlægning værktøj. Et værktøj som storybase.com, har du mulighed for at finde alternative søgninger indenfor samme emne. Værktøjet kommer også med relevante bud på hvilke fraser brugere søger på, samt et tal på antal månedlige søgninger.

Det er vigtigt at det rette fokus er fundet fra start, så man ikke spilder timer og kræfter på søgeord som ikke er relevante for forretningen, samt at finde nogle søgeord som der rent faktisk bliver søgt på.

EFTERLAD ET SVAR