Indholdet du nu skal til at lære er betalt for at virksomheden, der linkes til. Linket er derfor også af betalt karakter.
En webshop er ikke meget værd, hvis ikke den kan findes i Google. Det handler om at være højt placeret i søgeresultaterne på relevante søgninger. Se her, hvordan du optimerer en kategoriside til Google.
En kategoriside er en side, hvor alle produkter, der relaterer sig til kategorien, indgår. Det kan eksempelvis være en overordnet kategori, der samler alle gardiner på en webshop. Her er det vigtigt, at den er nemt at finde i Google, når der bliver søgt på ‘gardiner’, da det kan sikre din webshop værdifuld og relevant trafik.
Hvis du netop har lanceret en webshop, er det en god idé at sætte dig ind i, hvordan du optimerer dine kategorisider, så de har de bedste forudsætninger for at blive fundet i Google. Herunder får du 5 tips til, hvordan du gør.
#1: Find søgeord
Det første, du skal gøre, er at finde de søgeord, der er relevante at optimere efter. Her kan du bruge forskellige værktøjer, men et godt og gratis værktøj er Ubersuggest. Indtast navnet på din kategori, hvorefter du kan se antal månedlige søgninger samt forslag til relaterede søgninger, du kan optimere efter.
#2: Skriv tekst
Udarbejd en tekst, hvor du nævner de søgeord, du optimerer efter, i overskrifter og brødtekst. Det er vigtigt, at du nævner ordene mange gange, men undgå at ‘overoptimere’. Det sender et signal til Google om, at du forsøger at manipulere med deres resultater.
Du kan finde inspiration til en SEO-tekst, der omhandler gardiner, ved at tjekke denne kategoritekst.
#4: Title og meta-beskrivelse
Titlen er det, der fremgår, når man søger på Google. Her er det vigtigt, at du indsætter dine søgeord, da det er blandt de væsentligste indikatorer for, hvad din side omhandler. Placér gerne dit primære søgeord som det første i titlen.
#5: Interne links
Sørg for, at der er masser af interne links i det øvrige indhold på webshoppen, der peger ind på din kategoriside. Skriv dit primære søgeord i ankerteksten, da det sender et signal til Google om, at det er den søgeforespørgsel, du ønsker at blive fundet på.