DEL

Der er meget konkurrence på internettet, når det kommer til salg af populære produkter som eksempelvis legetøj. Det kan være en videnskab at finde ud af, hvorledes der skabes en forretning ud af en webshop, der sælges disse produkter.

Det er nemlig langt fra nok bare at sætte ting til salg. Det kommer der ikke nogle kunder ud af. Kunderne skal nemlig også kunne finde din butik, førend de ved, den eksisterer — og derfor kan de selvfølgelig heller ikke købe noget. Derfor skal du sørge for, at det er muligt at finde din hjemmeside. Der er forskellige måder dette kan gøres på.

Google AdWords

Med Google AdWords har du mulighed for at annoncere direkte i søgeresultaterne hos Google. Hvis en bruger leder efter eksempelvis en Bilibo-skal, så kan du betale for, at din side kommer til at stå der, så den, der leder efter dette produkt, altid vil kunne finde din hjemmeside. Jo mere du betaler, desto højere chance er der for, at dit resultat bliver vist øverst.

SEO

Med SEO, som på dansk kan oversættes til søgemaskineoptimering, kan du opnå nogenlunde samme resultater som med AdWords. Forskellen er blot, at du ikke kommer til at betale for trafikken. Ikke direkte i hvert fald. Det koster nemlig kun penge, hvis du benytter et bureau til at udføre arbejdet for dig.

Facebook-annoncering

En anden måde, hvorpå du kan sælge dine produkter, er via Facebook. Her er det muligt at annoncere for sine produkter. Du kan selv definere din målgruppe, så du er sikker på, at dem, din reklame eksponeres for, er de rigtige.

Det kræver dog, at du ved, hvad du laver. Det er nemlig ikke helt lige til at opsætte en Facebook-kampagne, der sikrer dig konverteringer, besøgende og salg. Der findes mange guides til, hvordan du gør, på nettet, hvis du ikke er interesseret i at betale dig fra at få nogle til at lave det til dig.

 

EFTERLAD ET SVAR