DEL
konkurrence webshops

Konkurrencen mellem forskellige webshops er steget kraftigt i de senere år. Om det er elektronikbutikker, modetøjsbutikker eller børnetøj, så er konkurrencen ekstremt. Derfor er det ekstremt vigtigt at formidle klare og enkle budskaber, når en besøgende lander ind på siden, hvor de har besluttet sig at købe. I dette indlæg kommer vi med eksempler på hvad der fungere godt og viser en siden hvor det fungerer godt.

Siden som vi har fokus på i dag er inkpro.dk, som sælger blæk og printerpatroner på nettet. Siden er en webshop som har til formål at være danmarks førende indenfor toner og blæk. Det budskab formår siden at komme klart ud med, for når man lander på forsiden, er overskriften “Danmarks billigste toner & blæk – SPAR 90%”, hvilket er noget som virkeligt taler til forbrugeren. Inden forbrugeren lander ind på siden, bliver de mødt af en god velformuleret metabeskrivelse, som lyder “Prisgaranti på blækpatroner, printerpatroner, printer toner, tromler, og tilbehør til alle printere, Canon, HP, Brother, m.fl. Godkendt af E-handelsfonden.”. Ord som “Prisgaranti” og “Godkendt af E-handelsfonden” er virkelig ord som tiltaler kunden. Foruden en god metabeskrivelse, har Google “belønnet” inkpro.dk med site links, som er direkte links til flere af deres undersider, som Canon – Produkter – Epson – Brother. Det er kun noget Google belønner, hvis resultatet virkelig er godt og brugbart for den besøgende.

God kombination af grafik og tekst om printerpatroner

Der er nødvendigvis ikke altid forsiden, den besøgende lander ind på. Derfor har inkpro.dk valgt at lade deres sitebar gå igen på mange af deres sider, da den indholdet 8 helt klare budskaber, som opfordre kunden til at foretage et køb på deres side. De reklamere øverst med deres flotte Trustpilot profil , som har over 10.587 anmeldelser og en trustscore på 9 ud af 10! Derudover reklamere de med en gratis blækpatron hver gang du handler på inkpro.dk.

Besøg siden og vurdere den selv 🙂

EFTERLAD ET SVAR