DEL

Indholdet du nu skal til at lære er betalt for at virksomheden, der linkes til. Linket er derfor også af betalt karakter.

Der er ingen tvivl om, at gambling branchen, altså casinoer og bookmakere, er blandt dem der bruger absolut flest penge på markedsføring og annoncering, hvilket naturligvis hænger sammen med, at det er en branche hvor der er mange milliarder kroner i omløb.

Der er dog en ret stor forskel på, hvordan henholdsvis bookmakere som Bet365, Leovegas, Unibet og lignende forsøger at kapre kunder i forhold til hvordan online casinoer gør det.

Normcore effekten

Ser du reklamer for et online casino som Maria Casino, vil du sandsynligvis se et ganske almindeligt menneske, eller i hvert fald ikke en kendt, som deres ansigt udadtil. Ideen med dette er, at casinoer er for alle mennesker, og det derfor lige så godt kunne være du og jeg, der vandt den store gevinst, når vi klikkede os ind på siden og spillede på deres maskiner. Der handler det mere om at sælge på den store gevinst, som kunne blive din. Bruger du denne kode kan du selv prøve det af.

Du har måske også set SpilNu reklamerne, hvor menneskerne i den grad er nede på jorden, og ikke modellerne der er fundet fordi de passede ind i glansbilledet, men er langt mere Hr. og Fru. Hansen typer.

Kendis effekten

Anderledes er det, hvis man skæver mod de store bookmakere som Bet365, Unibet og lignnede. Her er det nemlig i langt højere grad profiler, der er hentet ind som frontfigurer. Det er alt fra populære skuespillere som Pilou Asbæk, men i sær er det nuværende og ikke mindst tidligere fodboldspillere, hvilket dækker og alt fra navne som Brian Laudrup, Thomas Gravesen til Simon Kjær og Nadia Nadim.

Disse personer er naturligvis hentet for at blåstemple den givne udbyder, men også for at vise, at det handler om viden og erfaring og ikke blot held. Hvis du lægger mærke til det, så handler de fleste reklamer for betting og odds ikke om at vinde den store gevinst, det spilles i langt højere grad på, at det er spænding og viden, der er der afgørende faktorer.

Cristiano Ronaldo og flere store ikoniske fodboldspillere er også reklamesøjler for Poker Stars, men Poker regnes ikke på samme måde som casino, da det ikke kun handler om held. Der er altså en klar tendens til, at hvis det er hasard spiller, er afsenderne “ukendte” mennesker som du og jeg, men handler det også om færdigheder og viden, så bruges der kendte mennesker.

 

EFTERLAD ET SVAR