DEL

Indholdet du nu skal til at lære er betalt for at virksomheden, der linkes til. Linket er derfor også af betalt karakter.

Hvis man har succes med sin virksomhed på det danske marked, er det naturligt at man begynder at se hvor der er mulighed for at ekspandere. For langt de fleste virksomheder vil det være det mest nærliggende, at kigge mod nabolande som Tyskland, Norge og Sverige. Især de to sidstnævnte der mange danske virksomheder, der er begyndt at eksportere til.

Små barriere – store ligheder

Tyskland er som udgangspunkt på mange måder et åbenlyst valg, da det udover at være geografisk tæt på, heller ikke er afskåret af vand, broafgifter og lignende. Tyskland er dog også et gigantisk marked, hvor konkurrencen er meget hård, og hvor det kan være svært at hamle op med de største konkurrenter. Samtidig er der nogle barriere der er større på det tyske marked, end eksempelvis på det svenske.

Selvom vi elsker at gøre grin med dem, og de elsker at gøre grin med os danskere, så er faktum nemlig, at danskere og svenskere minder meget om hinanden, og det gælder også i vores indkøbs og forbrugsvaner.

InkPro, den danske virksomhed der sælger alt inden for forbrugsstoffer, er blandt de virskomheder, der har oplevet en stor vækst i Danmark, og for nyligt haft valgt også at satse på det svenske marked med e i en tro om at de svenske forbrugere ligesom de danske gerne vil spare penge på de lidt kedelige ting.

En af de helt store fordele ved at handle med et marked, der minder meget om ens eksisterende er, at man mere eller mindre blot skal oversætte siden, og ikke spekulere så meget i at kommunikationen skal være anderledes, hvilket deres sider er gode eksempler på. Herunder kan du således se et screenshot at både Inkpro.dk og Inkpro.se og hvis du udskifter blæk med bläck er der som du kan se ikke den store forskel.

EFTERLAD ET SVAR