DEL

Indholdet du nu skal til at lære er betalt for at virksomheden, der linkes til. Linket er derfor også af betalt karakter.

Langt de fleste virksomheder der sælger et produkt eller en ydelse, laver også markedsføring af den ene eller art. En disciplin som der er en del virksomheder der overser, når det kommer til deres markedsføring er muligheden for telemarketing. De fleste forbinder nok telemarketing med salg af telefonabonnementer, aviser, forsikringer og elektricitet. Det er da heller ikke nogen hemmelighed, at dette er brancher, der i høj grad benytter sig af muligheden, men det betyder bestemt ikke, at der ikke er andre, der kan gøre god brug af det.

Branche med et blakket ry

Der findes rigtig mange gode bureauer, der tilbyder telemarketing (et af dem finder du her) som det er med så mange andre brancher, er der desværre også nogen, der ikke er så gode, og de har været med til at give branchen et lidt blakket ry. De fleste har nok oplevet af blive ringet op af en sælger, der enten har været en ubehøvlet, eller ikke har ville acceptere et klart nej. Har man først et par gange været udsat for en irriterende oplevelse med telemarketing, vil man være tilbøjelig til at være fjendtlig stemt over for det. Arbejder man med denne markedsføringstype, skal man derfor være sikker på, at det bliver gjort ordentligt.

Det er de færreste virksomheder, der har det siddende som en intern del af deres virksomhed, og langt de fleste vil have et eksternt bureau til at stå for denne del. Derfor er det også lidt ude af ens hænder, hvad der bliver sagt og hvad der bliver lovet. Netop derfor er det vigtigt at vælge et bureau, som man stoler på.

Det er vigtigt at man i samarbejde med bureauet er med til at udvikle det manuskript, der tales ud fra, så man er sikker på, at man har alle de vigtige ting med.

Det er desuden vigtigt at man sammen med bureauet finder ud af, hvilke tidspunkter der er de rigtige at ringe på. Dette er typisk kun noget man kan finde frem til ved at prøve sig frem. Nogle produkter og ydelser sælger bedre på nogen dage og tidspunkter end andre.

Dialogen omkring hvordan ens telemarketing skal være, er ofte mindst lige så vigtig som selve udførelsen af det, og det kan derfor godt betale sig at investere godt i planlægningen og forberedelserne.

 

EFTERLAD ET SVAR