DEL

Indholdet du nu skal til at lære er betalt for at virksomheden, der linkes til. Linket er derfor også af betalt karakter.

Det gamle udtryk “Content is king” lever i bedste velgående, bestemt også inden for SEO. Dit website skal bestå af så meget relevant indhold som muligt og det er vigtigt at relevansen er i top. At udfylde ens hjemmeside med en masse sludder og bare tilføje tekst for at gøre det, kan let straffe siden. Google kigger på hjemmesidens tekst kontra kode, og dette kaldes for text-to-code ratio, som er forholdet mellem mængden af tekst og kode på dit website. Som en tommelfingerregel teksten fylde 20% af din kode – og gerne mere. Tjek evt. text-to-code ratio på whatsmyip.org/text-to-code-ratio/, og få et billede af hjemmesidens tilstand På nuværende tidspunkt ligger deres forside på 24,44%, hvilket er ganske tilfredsstillende.

Det ikke kun mængden af tekst, der er vigtig. Endnu vigtigere er det, at indholdet også er værdifuldt og besøgende de nødvendige redskaber og den nødvendige viden de søger. For det er den type indhold, der fastholder og skaber den eftertragtede handling, såsom et køb eller en anden konvertering. Det er vigtigt at hver enkelt side har et specifikt formål, som du leder dine brugere hen til. Hvis vi tager et kig på Nicetapet.dk, som er en webshop som forhandler alt indenfor tapet, har de på hver kategori relevant tekst som både Google og brugerne er glade for.

Tid brugt på siden, gavner SEO!

Jo længere tid en besøgende er på din hjemmeside, jo bedre er det for dine placeringer. Hvis en bruger finder din side, igennem et søgeresultat, og bliver på siden, er det en indikator for Google, om at siden er relevant. Det er vigtig at huske på, at hver enkel siden på din hjemmeside, er en landingsside for en besøgende. Hvis en bruger lander ind på en side, og bliver der, bidrager det positivt til ranking-faktoren og nedbringer afvisningsprocenten for din hjemmeside. Men hvad er en god afvisningsprocent? Som tommelfingerregel bør niveauet på en sides afvisningsprocent altid vurderes ud fra hvad der er for en type landingsside der er tale om. F.eks. på en kontaktside er det for er det normalt med en bounce rate på de 20-30%, mens det på en produktside ikke bør gerne bør ligge på 50%.