Gode marketingideer til din virksomhed
Der er hundredvis af blogs om forskellige marketingstrategier, og de fleste ville fokuserer på ting som annoncering og SEO, da disse er yderst vigtige, er det tit at nogle andre strategier bliver overset. Vi forventer at du allerede har det grundlæggende som en online tilstedeværelse med professionel hjemmeside og social media konti, samt styr annonceringer. Herunder har vi samlet nogle meget effektive, men tit overset strategier.
E-mail marketing
E-mail marketing er fortsat den øverste kanal i det samlede investeringsafkast, når det kommer til virksomhedsmarkedsføring, så det ville være meget klogt for et marketingteam for virksomheder at bruge denne kanal. Hvis en virksomhed starter meget lille og lokalt, kan denne indsats koste meget lidt, når du bruger gratis e-mail-klienter såsom Googles Gmail.
Men hvis du ønsker at blive taget mere seriøst og ønsker at praktisere bedste praksis for e-mailmarketing, bør du bruge nogle af dine begrænsede budgetter til at investere i en ordentlig e-mail-tjenesteudbyder (ESP’er). Disse ESP’er kan variere fra grundlæggende e-mail-tjenester til fuldt udstyrede tjenester, der giver dig mulighed for at oprette, sende og overvåge dine e-mail-marketingkampagner. Med et lille budget er det værd at holde tingene enkle, fordi du altid kan tilføje flere klokker og fløjter, efterhånden som din virksomhed vokser.
Industripartnerskaber
Industripartnerskaber er en anden marketingkanal, der kan hjælpe et marketingteam for virksomheder med at sprede budskabet om deres brand og tjenester. Mens mange marketingteams kan lide at fokusere på store industripartnerskaber, er det ikke en realistisk bedrift for en ny virksomhed i samfundet. Derfor er det en god mulighed at starte i det små.
Bliv ét med dit fællesskab
Dette lyder måske lidt banalt, men det er en af de bedste markedsføringsmetoder for en lille virksomhed at praktisere. Når vi siger bliv ét med dit samfund, mener vi lokalt og online. Forbrugerne vil gerne vide, at de kan stole på din viden, og at du værdsætter dem. Det betyder, at du ikke altid er ude efter at få et salg, men i stedet er ude efter at sprede opmærksomhed, information og mere.
Hyppige samfundsmesser
Små og store samfund har ofte lokale messer, der tilbyder lokale små virksomheder en chance for at vise, hvad de har at tilbyde for offentligheden. Eksempler på lagermesser omfatter brudeudstillinger og bilmesser, der henter lokale sælgere til at engagere sig i offentligheden.
Del godt gammeldags papirmarkedsføringsmateriale ud
Mens flere og flere marketingteams fokuserer alle deres anstrengelser online, betragtes traditionel trykt markedsføring stadig som et værdifuldt aktiv, især for små virksomheder.
Brochure, visitkort, flyers, postkort m.m. giver små virksomheder mulighed for at udskrive og videregive materialer for at hjælpe med at sprede mund til mund i deres samfund.
Vær vært for en lokal begivenhed
At være vært for begivenheder i dit lokalsamfund er også en fantastisk, budgetvenlig måde at markedsføre din lille virksomhed på. At være vært for en række arrangementer f.eks for lokale kæledyrsejere, hvoraf mange giver dem mulighed for at bringe deres lodne venner ind, hvilket yderligere opmuntrer offentlighedens engagement. I sådan en offentlige begivenhed kan man invitere samfundet til at komme og lære mere om råkost og tarmsundhed til kæledyr.
Tilbyd et gratis webinar
Et webinar er en række onlinelektioner, som du er vært for, og som potentielle forbrugere kan deltage i. Disse kurser varer generelt mellem 30 minutter og en time, så du kan tilbyde vejledning og besvare spørgsmål om et emne, din virksomhed kender til. Selvom denne tilgang kan hjælpe dig med at øge dit omdømme inden for dit felt, kan den også give mulige kundeemner og salgsmuligheder.